Pandemi sürecinden ilk önce etkilenen çocuklar ve gençler, Mart ayının ortasından itibaren ev ortamında uzaktan eğitime başladılar. Daha önceki dönemlere kıyasla, ekran başında kalma ve internet kullanımı oldukça arttı. Yanı sıra, arkadaşlarıyla sosyal bağlarını devam ettirmek ve dünyadan uzaklaşmamak adına cep telefonları vazgeçilmez bir alan kaplamaya başladı.
Tüm teknolojik gelişmeleri takip etsek de kabul edelim ki, biz teknolojiye “göçmen” bir nesiliz, yani bilgisayar, cep telefonu vb. ile sonradan tanıştık. Oysaki çocuklar “dijital nesil” olarak isimlendiriliyor. Ayrıca gelişmekte olan sinir sistemleri sayesinde; nöronlar aracılığı ile oluşan iletişim ağları tüm dünyada olup bitenleri kişiselleştirmelerini sağlıyor. Uyarı veren etkileşimli ortamlar, beyin hücrelerinin çalışmasını ve daha çok iletişim ağı oluşturmasını beraberinde getiriyor. Bu nedenle teknolojinin de dijital nesil çocuklarında, beynin şekillenmesine etken olduğu düşünülüyor.
Evde kalma süresince çocukların gelişimi için dijitalden nasıl yararlanabilir? Çocuklar hangi dijital içerikleri ve ne kadar süreyle kullanmalıdır?
Yazının devamı için:

